paint-work-guarantee

Tarvitsetko autonmaalausta?

Oli maalattava ala pieni tai suuri, se ei ole ongelma meille. Meidän materiaalit ja laitteet ovat huippuluokkaa, joten maalattava pintakin kestää kenen tahansa katseen ja väristä tulee aina tasalaatuista.
Jotta päästään huippulaatuun, tarvitsemme laadukkaat tuotteet. Käytämme laadukkaita ja ympäristöystävällisiä vesiohenteisia Standoxin maaleja. Ja jotta maalattavan auton väri ja sävy on oikea, käytämme siihen supertarkkaa Standox Genius-värispektrofotometrilaitetta sekä auton omaa värikoodia.

Car Paint Works

Autonmaalausprosessi

Seuraava ohjeistus kertoo yleisesti vanhojen, yli 30 vuotta vanhojen, ns.museoautojen autonmaalausprosessista. Joka auto on uniikki ja työt vaihtelee auton kunnon ja maalattavan maalin mukaan

1. Ensin auto dokumentoidaan ja otetaan valokuvat. Kori tutkitaan ja käydään läpi kaikki mahdolliset korjattavat kohdat ja dokumentoidaan ne. Ruosteisiin kohtiin vaihdetaan uutta peltiä. Lommot oikaistaan, naarmut täytetään ja pienet vääristymät korjataan.
2. Auto puretaan osiin. Kaikki mahdolliset osat otetaan irti.
3. Jos uusi maali tulee vanhan maalipinnan päälle, niin maalipintojen väliin täytyy laittaa uusi pohjamaali, jottei uuden ja vanhan maalin välille synny mitään kemiallista reaktiota tms. Ja jos maalataan paljaalle metallille, ennen normaalia pohjamaalia laitetaan pintaan happopohjamaalia tmv.
4. Pohjamaalin avulla pintoja muokataan suoriksi ja pohjamaali auttaa saamaan pinnat juuri halutunlaiseksi. Tämä on työvaihe joka vie paljon työaikaa, koska tässä vaaditaan tarkkaa silmää. Tämä työvaihe uusitaan uudelleen aina jos lisätään kittiä kohtiin jotka eivät ole vielä tarpeeksi suorat. (Työaika riippuu auton koosta, osien muodoista jne.). Seuraavaksi on vuorossa vesihionta.
5. Seuraavaksi auto peitellään ja teipataan. Yleensä tämä työvaihe toistuu muutamaan kertaan, koska ulko-ja sisäpinnat maalataan eri aikaan (pikku osat, ovet, konepellit jne. maalataan myös eri aikaan).
6. Ennen maalausta auto pestään huolellisesti, auto käydään läpi rasvanpoistajalla ja kaikki ylimääräinen pöly, sormenjäljet jne. poistetaan ennen maalausta.
7. Seuraavaksi auto maalataan (auto uunitetaan, välihaihdukset…)
8. Toisen maalikerroksen vuoro tai lakkapinnan maalaus
9. Irto-osien maalaus (jos tarvetta irrottaa)
10. Maalipinnan tarkistus ja läpikäynti
11. Maalipinnan kiillotus ja viimeistely